Reyhan Abacıoğlu-Kaş

REYHAN ABACIOĞLU

1953 yılında İzmir’de doğdu.  1972 yılında İzmir Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun oldu.  Toplam 38 kişisel sergi açtı. Çok sayıda karma sergiye ve uluslararası sanat sempozyumlarına katıldı. Sanatçı resimlerini lekenin soyut etkisini dokusal öğelerle yoğunlaştırıp yer yer figür illüzyonlarına yol açan soyut dışavurumcu bir anlatım ile oluşturmaktadır. UPSD üyesi olan sanatçı çalışmalarını İzmir’deki atölyesinde sürdürmektedir.

Somut ve yaşanmış olguların görsel kavramlara dönüştüğü bir dizi soyut izlenim birbirini haklı çıkaran bir işlevsellik bağlantısı içinde bütünleşiyor bu resimlerde.
Biçimlerin arkasında,onları ete kemiğe büründüren,yaşamla özdeş kılan bir iletişimin varlığı düşündürüyor Abacıoğlu resimlerinde…
O nedenle soyutçuluğu,kaf bir biçim cambazlığından kurtarıp,ayakları sağlam yere basan bir gözlem ve algı mekanizmasına bağlıyor.

Kaya Özsezgin
 

Tuval Üzerine Akrilik 100 x 140

 

REYHAN ABACIOĞLU                                                                                                                                                                                                       

She was born in 1953 in İzmir. She graduated from Izmir Education Institute Painting Department in 1972. She opened a total of 38 personal exhibitions. She participated in many group exhibitions and international art symposiums. The artist creates his paintings with an abstract expressionist expression that intensifies the abstract effect of the stain with textural elements and sometimes leads to figure illusions. The artist, who is a member of UPSD, continues her works in his workshop in İzmir.

In these paintings, a series of abstract impressions, in which concrete and lived phenomena turn into visual concepts, are integrated into a functional connection that justifies each other...
Behind the forms, the existence of communication that embodies them and makes them identical with life makes one think in Abacıoğlu's paintings.
For this reason, he saves abstractionism from an obscene form of trickery and connects it to a solid observation and perception mechanism.           

Kaya Özsezgin

 

Acrylic on Canvas 100 X 140